11 Eylül 2013 Çarşamba

Sevgilime damla çikolatalı muffin yaptım :)


          
Muffin yapmak benim en büyük eğlencelerimden biri. Özellikle de sevgili için yapıyorsam değmeyin keyfime. Hayal gücünüzü de kullanarak bir çok farklı muffin yapabilirsiniz ama benim klasik olarak favorim damla çikolatalı muffin. Bir çok kez yaptım erkek arkadaşıma bu leziz muffinlerden, farklı farklı tabi... En son yaptığım damla çikolatalı muffinlerimi tarifiyle birlikte paylaşmak istedim. Uyanınca mutfakta çok güzel kokular eşliğinde rengarenk muffinleri görüp de sevgilinizin size nasıl sarılacağını bi düşünün ve malzemeleri hazırlayıp hemen ona böyle bir sürpriz yapın :)
Malzemeler ise şöyle:

  • 2 adet yumurta
  • 4 kahve fincanı toz şeker
  • 6 kahve fincanı un
  • 2 kahve fincanı sıvıyağ
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1,5 yemek kaşığı kakao
  • dilediğiniz kadar damla çikolata
  • muffin kalıpları ve kağıtları 
Herkesin belli bir hamur yapma yöntemi vardır. Benimki de bilinenlerin çok dışında değil. Öncelikle yumurta ile şeker köpük köpük olana dek çırpılır bu çok önemli bir detay  hamurda, bildiğim kadarıyla :) ardından ben yoğurt ve yağı katıyorum harcıma. Yine iyice çırpttıktan sonra elenmiş unu ekleyip ortasına kabartma tozu, vanilya, kakaoyu ekleyip hep beraber karıştıyorum. Son olarak bir miktar damla çikolatatı da içine serpiştirip muffin kağıtlarına 1,5 yemek kaşığı şeklinde hamurlarımı döküyorum. 1,5 yemek kaşığı dolu dolu olmamalı ama, yoksa kağıtlardan taşıyor kabardıkça. Taşacak kadar fazla olan hamur yüksekliği şu şekilde, bizzat taşmıştı o gün :)
İlk denememdi sanırım bu muffinler,  tadı çok güzeldi ama dediğim gibi taştılar muffinliğinin bir anlamı kalmadı ama aşağıdaki muffinlerim kadar da az olmasın, ben piştikten sonra aslında biraz daha hamur ekleyebilirmişim dedim. İkisinin ortasını bulmak en idealı olacak herhalde :)

Aşağıdaki gibi işlem tamamlandığında hamurların üzerine tekrar damla çikolatalar serpiştiriyorum ve 170 derecede bir kaç dakika önceden ısıtılmış fırına atıyorum :)
sonuçsa şöyle :)
Çok lezzetliydi, sizce de öyle görünmüyor mu?? :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder