10 Kasım 2013 Pazar

Maskülen Adımlar

Merhaba,



Toplumumuzda halihazırda birçoğumuzun henüz kabullenemediği bir kavram olan "maskülen"lik, bu sıralar kendini modada bir hayli gösterir oldu. Kadınların feminen olması gerektiği gibi yaygın bir görüş var tabi ortalıkta, hatta kimilerine göre de zorunlu bu; fakat bir sosyolog olarak bu hakim paradigmanın kırılmasına yardım eden her türlü çabanın arkasındayım haliyle. Üstelik bu kez arkasında durduğum olay, içimin gittiği, hayranlıkla baktığım ve en kısa zamanda kendime birkaç tane edinmek istediğim maskülen ayakkabılar. Tek başlarına babamız, abimiz, sevgilimiz için vitrinde gördüğümüzde "aa şu çok şıkmış" dediğimiz ayakkabılar, birkaç ufak dokunuşla farkında bile olunmayacak derecede feminenlikle biz kadınlar tarafından harika kombinlerle giyilmeyi bekliyorlar!!!

Ben sizler için Hotiç'in maskülen ayakkabılarından birkaçını derledim. Bu haftaiçi çıktığım alışverişte farklı markalara da ait bu tarz çok güzel ayakkabılar gördüm. En kısa zamanda kendime aldığım maskülen ayakkabılarımı sizlere tanıtmayı çok istiyorum. Dediğim gibi bir sosyolog olarak toplumumuzdaki cinsiyetçi ayrımın ne derecede kısıtlayıcı-zorlayıcı ve tehlikeli olduğu konusunda çok dertliyim, belki başka bir postta bu konuyu ele alırım ama şimdilik diyeceğim şu ki: kendimizi mutlu hissettiğimiz sürece varız ve bu yüzden bağnaz beyinlerin, kahrolası mahalle baskılarının etkisinde kalmadan kendinizi neyin içinde mutlu hissediyorsanız, kendinize neyi yakıştırıyorsanız onu giyin. Moda, insanının kendine yakışanı giymesi değil midir zaten :D











Sevgilerle...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder