25 Ağustos 2014 Pazartesi

Bir Tutam Fikir: Saç Bandı

Biliyorsunuz kumaş ya da örgü birçok modeli olan saç bantları tekrar trend olmaya başladı. Her hafta bir ünlüde değişik bir saç bandı görür olduk son zamanlarda ama saç bantları benim hayatımda çook öncelerden beri değerini kaybedetmeyecek bir yerdedir, sürekli kullanmasam bile. 


Hazır aldığım ya da bandana ve sevdiğim eşarplarla kullandıklarım dışında üniversite yıllarımda yaptığım bir saç bandını anlatacağım bugün çünkü el emeğim olduğundan diğerlerinden çok daha değerli benim için. Eskişehir'in meşhur partilerinden birine katılacağımız bir gece için çok düşünmeden, küçük ve kolay ulaşılabilir malzemelerle basit ama çok sevdiğim bir saç bandı hazırladım. Saç bandım bütün gece kendimi çok iyi hissettirmişti,  gece boyu aldığım iltifatların sonu gelmediği gibi o geceden sonra da fan sayfalarında ve Eskişehir etkinlik yayınlarında bile adım geçmişti o dönemlerde sıra dışı olan bu aksesuarımla, yukardaki fotoğraf da Turkcell'in sayfasından :)

O gece giyeceğim fotoğrafta gördüğünüz siyah bluzumun üstüne takı arayışındaydım. Altımda da ispanyol paça bir jean olacaktı. Kolyeydi, küpeydi zaten aşırı normal aksesuarlar artık, bunlardan farklı birkaç fikir geliştirdim ve içlerinden o geceki kombinime en uygun olanın bir saç bandı olacağına karar verdim. Modelini, malzemelerini seçtim, eksik olanları aldım ve bu çook sevdiğim saç bandını çıkardım ortaya :)
Önce alnımda nasıl bir görünüş olmasını istediğimi düşündüm, boncuklardan oluşacağını planlamıştım zaten ama tek bir sıra boncuk olsun istemiyordum. Biraz daha kendini göstermesi için aşağıdaki gibi uzun boncuklarla dikdörtgen bir zincir yaptım. Başımda ölçe ölçe tam kafama oturacak şekilde büyük bir çember oluşturdum.
Ana çember bittikten sonra üstüne aksesuar olarak gül yapmaya karar verdim, yanda ve belirgin şekilde büyük olmasını istiyordum. Bunun için siyah bir gül aradım ama ne istediğim gibi bulabildim ne de zaten çok fazla siyah gül çeşidine rastlayabildim. Durum böyle olunca gül de ellerimden öper dedim ve kullanmadığımız biraz sertçe bir siyah tülden kendi gülümü kendim yaptım. Çeşitli büyüklükte 5-6 yapraklı olacak şekilde çizmeden falan alelade tüller kestim, hepsini üst üste koydum. Tam ortaya da bir düğme yerleştirerek çiçek tülleri dikerek sabitledim ve aşağıdaki gül ortaya çıktı. Bu bandı yapalı ve kullanmayalı çok olduğu için tüller ütüsüz, kusurumuza bakmamanızı rica ederiz :)
Aslında aklımdaki plana göre sadece bir gül yetecekti ama gülü çembere yerleştirdikten sonra denediğimde çok sade geldi gözüme. Ben de bu güllerden aşağı bir şeyler sarkmalı, uçuşmalı dedim ve kendimi hemen bir tuhafiyede buldum. Evde siyah kurdele yoktu ama tuhafiyede siyah birçok çeşit kurdele vardı :) Sarkıtım için ince tül bir kurdele ve siyah pullu bir kurdelenin yeterli olacağını düşündüm, yanına da biraz kare siyah pul aldım. Kare pullarla merdivenler yaptım istediğim uzunlukta, diğer siyah boncuklarımla da çeşitli kombinler yapıp birkaç boncuk dal daha oluşturdum ve hepsini gülün tam arkasına gelişigüzel tutturdum.
Bu saç bandı hem o geceyi çok özel yaptı hem de kendisi çok özel oldu benim için. Kıyafetimle, takma kirpiklerimle, kolyemle tam bir uyum içindeydi. Siz de saç bantlarına hayranlık duyanlardansanız ve yakında önemsediğiniz özel bir gün sizi bekliyorsa gecenize ve görünümünüze hareket katmak için kendi saç bandınızı böyle küçük detay ve işlemlerle oluşturabilirsiniz :)

12 yorum: