15 Temmuz 2014 Salı

Bir Tutam Fikir: Romantik Yastıklar

Nevresim postumun ardından bir başka dikiş ve sıfırdan yap projesi postu daha yapmak istedim. Bu kez bahsedeceğim proje romantik yastık yapımı.

Beyaz yastıklar zaten evde var olan ama kullanmadığımız yastıklardı. Sadece ortasındaki dantel kısım vardı ve çok eski ve el dikişi olduğu için kenarları çok yıpranmış görünüyordu. Ne zamandır onları değerlendirmek vardı aklımda ama bu haliyle çok da güzel görünmüyorlardı. Ben de bu çerçeve kısımların üzerine ve yastığın kenarlarına bir şerit beyaz gipür kullanmak suretiyle yeni ve romantik bir görünüm elde ettim :) Bu şekilde hazırladığım iki beyaz yastık son halleriyle baş ucumun fon yastıklarını oluşturdular. 
Diğer bir romantik yastığım ise benim deyimimle çubuk yastıklar. Meşhur "bir yastıkta kocayın" lafının temel unsuru eski tip tek parça ama iki kişilik yastık uçları için yapılmış saten başlıklar vardır, filmlerden de bilirsiniz. İşte annemin çeyizinden kalma bu saten yastık başları bir başlarına çekmecede çürürlerken onlar için de küçük bir fikir buldum. Ağız kısmını dikerek ve yine beyaz yastıklarda olduğu gibi kenarlardan kalın bir gipür geçirerek eski halinden ve asıl işlevinden çok farklı birer yastık oluşturdum. Bunları da beyaz fon yastıklarımın önünde, kenarlardan kulakları görünecek şekilde kullanıyorum ve acaip seviyorum kendilerini :)
Sizin de bu tür sıfırdan yap yastık fikirleriniz varsa ve yorumlarda link paylaşırsanız çok sevinirim! Bir sonraki postta görüşmek üzere,

Sevgilerle...

11 yorum:

  1. fotoyu görünceeee tatilim geldiii. yazlık evi gibi bu fotoooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sorma benim tatilim hiç gitmedi :) keşke yazlık ev olsaydı :)

      Sil
  2. Çok güzel duruyorlarrr bayıldımmm

    YanıtlaSil
  3. Yatıkları çok seviyorum ve yapabildiğimce kendim dikmekten hoşlanıyorum :) Gerçi elde dikiyorum ama olsun.
    Sizin yaptığınız yastıklara bayıldım çok güzel olmuşlar ellerinize sağlık. Dantel her zaman bir romantiklik veriyor dimi?
    Bende nette görüp yaptığım yastıkların linkini veriyorum, severek kullanıyorum hala :)

    http://huzursuzruhum.blogspot.com/2013/07/denizin-getirdikleri.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İster elinizde ister makinede dikin insanın kendi yaptığı bir eşyayı kullanması çok güzel bir duygu, ellerinize sağlık :) Yastıklarımı beğenmenize çok sevindim, link paylaşmanıza daha da çok sevindim çünkü böyle fikir alışverişleri çok ilham verici oluyor. Bir çeşit imece usulü gibi :) Dantel gerçekten de öyle tek başına bile dursa çok farklı bir havası, asaleti var. Ben de her fırsatta etrafımda bir yerlere iliştiriveriyorum açıkçası :) Yastıklarınızı hemen büyük bir merakla inceliyorum. Teşekkür ederim tekrar, görüşmek üzere :)

      Sil
  4. eline saglik tatlim, cok güzel olmus yastiklar, becerikli hatunun hali baska tabii masallah sana :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hihihi çok teşekkür ederim efendim beni şımartıyorsunuz :p

      Sil
  5. Ericacigim seni mimledim blogumda ;)

    YanıtlaSil
  6. Ben de yastık hastasıyım,çok hoş olmuşlar

    YanıtlaSil