23 Eylül 2014 Salı

Düğün Elbisemin Başına Gelenler: HİÇ DEĞİLSE BİR KERE GİYSEYDİM!!


Sakarya'dan, sevgilimin yanından gelmişim nasıl mutluyum... Ertesi gün yani pazar günü de annemin kuzeninin oğlunun düğünü var. Düğünden çok önceden haberim olduğu için Trendyol'daki Milla kampanyasında uzun süredir aklımda olan bir elbise alıyorum, bu düğünde giyebilmek için. Öğleden sonra hazırlanmaya başlıyorum, elbiseme göre saç, elbiseme göre takı, elbiseme göre ayakkabı... Her şey elbisemin üzerinden şekilleniyor. Tüm seçimlerim, hazırlıklarım, makyajım bitiyor. Yarım saat sonra falan çıkacağız. Elbisemi çıkarıyorum, kuyruklu bir model olduğu için askıdayken yere değen kısımları biraz kırışmış geliyor gözüme. Hemen ütüleyim 2 dakikada diyorum. Ütü masasına kuyruk kısmını geçiriyorum, bu sırada hoop kenardan ütü yere düşüyor. Bir şey olmamıştır diyorum ama hafif bi yanık kokusu gibi koku geliyor burnuma, malesef umursamıyorum :) Ütüyü alıyorum, kumaşın üzerinde gezdireceğim yavaş yavaş ki ısısı da düşük. Ama ütüyü kumaşa koymamla beraber elbiseme yapışması bir oluyor. Ütüyü kaldırıyorum, ütüye mi bakıyım elbiseye mi bakıyım bilemiyorum. Ütünün altı elbisemin kumaşıyla kaplanmış, plastik gibi bir görünümü var. Elbisemde ise ütünün şeklinde bir boşluk, alttan ütü masası görünüyor. Elimde ütü, gözüm elbisede kalakalıyorum öylece. Hayatımda ilk kez bir şey yaktım, ütüyle ya da başka bir şeyle ki ütüyle olan çok ama çok berbat bir şeymiş... "Anneee" diye bağırıyorum ama hayatımın şokunu yaşıyorum resmen. Hala elimde ütü havada, gözüm elbisede. Anlamaya çalışıyorum, "Yok yok şaka değil mi?" diyorum ama annem gelince anlıyorum her şey çok gerçek. Zaten yanık kokusu da sarıyor her yeri!! 



Başlıyorum söylenmeye, "Yaaa hiç değilse bir kere giyseydim!!!" diye. Elbiseye o kadar üzülüyorum ki... Bir yandan da çıkacağız birazdan ve bir an önce bir çare geliştirmeliyim. Evdeki elbiselerimi düşünüyorum; ona saçımı böyle yapmam lazım, buna bu makyaj olmaz... Yok gelmeyeceğim ben diyorum ama o kadar hazırım ve istekliyim ki aslında, düğüne gitmemek de düğüne başka kıyafetle gitmek de çok üzecek beni. Sonra aklıma filmler geliyor. Böyle özel bir gün olur, elbisenin bir sıkıntısı çıkar. Sevmediğimiz ya da hiç beklemediğimiz biri imdadımıza yetişir ve birden yıldızı parlar falan. Geçenlerde Güllerin Savaşı'nda da vardı hatta buna benzer bir sahne... Napabilirim diyorum, hemen seriyorum elbiseyi. Neresi yanmış diye hasar tespiti yapıyorum alelacele. Yanan kısım kuyruk, arkada, yürüdükçe zaten pile pile büzüşüyor... Hemen küçük dikiş makinesini açıyorum. Annem toplu iğneleri getiriyor, en az belli olacak şekilde teğelliyorum ama nasıl sıkıla sıkıla, oflaya puflaya, nasıl acele... Ellerim titriyor üzüntüden, stresten o derece. Neyse teğelli teğelli giyiyorum, yok olmamış. Yukarıda bitiş kısmının ovalliğini yapamamışım, çukur oluşuyor. Hemen çıkarıyorum, tekrar teğelliyorum dikişi daha yukarda bitirerek. Tabi bu sıra dikiş daha yukarı çıktığı için "offf çok belli olacak" diye de ekstra üzülüyorum ama "Tamam, selamlaşmalardan sonra hemen oturacağım ve bir daha daasla ayağa kalkmayacağım" diye telkin ediyorum kendimi. 3 kere dikiyorum üst üste, giyiyorum ve ben bildiğim için dikiş dışardan çok belli bana göre ama kuyrukta arada kaynıyor aslında. Biraz model gibi de oldu sanki blablabla... "Anne sürekli arkamda yürü" diye diye gidiyoruz. Hem tedirginim hem de neyse günü kurtardım en azından, bugün bu elbiseyi giymek istiyordum ve giydim, diye rahatlıyorum biraz.
En sol tarafta yukarı doğru çıkan dikiş benim dikişim. 
Genel görünüm böyle.

Tabi bu sırada aklımda 40 tilki dolaşıyor, "Olmadı mini elbiseye çevirtirim, ya da elbisenin arkası iki parçadan oluştuğu için aynı kumaştan bulursam yanan kısımın olduğu parçayı baştan aşağı alıp yeni kumaşı yerleştirtebilirim" diyorum. İlk hedefim aynı kumaştan bulabilmek olacak, bulamazsam da aslında fena durmayacak bir mini elbisem olacak. Henüz üzüntüm çok yatışmadığı için terzimle konuşmaya ve kumaş aramaya çıkmadım, zaten anlatırken bile içim acıdı hala. 
Elbisenin arka kısmı. Bahsettiğim 2 parça da bunlar. Eğer uygun kumaş bulursam sol taraftaki parça olduğu gibi değişecek(inşallah)...

Düğünde düğün dansı dışında kimse dans etmedi. Öyle organize etmişler gelinle damat. Nikah, düğün dansı, yemek, seğmenler gösterisi, pasta kesimi, çiçek atma, fotoğraf çektirme şeklinde bitti şansıma. Yoksa her iki taraftan da Ankaralı biri olarak asla dayanamazdım atardım kendimi piste. Düğün hazır böyleyken ne kadar alımsızsam tutup bir de boy gösterir gibi boydan fotoğraflar çektirdim Göksü Park'ın içindeki Ada Restaurant'taki düğünde :) Neyse ki o fotoğraflarda elbisemdeki hata belli olmamış, bakıp bakıp "Ayy ne güzel de elbise yaaa" diye diye üzülüyorum :)
Ayakkabım daha önce ablamın düğünü için Zara'dan aldığım platform siyah süet topuklularım. Çantam da vazgeçilmezim sevgilim hediyesi Michael Kors clutchım.
Çok merak ediyorum acaba bir düğüne kusursuz hazırlanabilecek miyim... Ablasının düğününde bile küpelerini takmayı unutan biri olarak sanırım bu biraz imkansız. Kendi düğünüm? Hayırrrr, lütfeeen... Şimdiye dek katıldığım her düğünde mutlaka yaşadığım, "eh nazar boncuğu olsun bari" dediğim aksiliklerin acısını kendi düğünümde çıkartırım umarım sorunsuz bir düğün gerçekleştirerek :/

Not: Yüklediğim fotoğraflardan benim meşhur acele dikişim belli olmayınca daha net bir fotoğraf yüklemek istedim :) Giydiğim zaman üstümde çok belli olmasa da işte gerçekte elbisemin kuyruk bilançosu :(


30 yorum:

  1. Ee ben neresini dikmişsin anlayamadım ki :) Gayet normal görünüyor :)
    Ayrıca çokda güzel olmuşsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim deee ahhh ahh ben nasıl santim santim biliyorum nereyi diktiğimiii :) İçim acıyoorrr!! Siyah ya kumaş, en belli olacak şekilde çekiyim dedim ama yine de çok ortada değil işte siyahın avantajını da görmüş oldum bu kötü olayda :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. çok üzülmüşsünüz, talihsizlik gerçekten fakat sonu gayet mutlu olmalı bence. çok başarılı bir çalışma:))
    hiç belli olmuyor, üzülmeyin bence...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O günü kurtardığı için seviniyorum ama yine de aklıma takılı duruyor hala çünkü her ne kadar arada kaynasa da normalde yukardan aşağı inerken benimki baya bi "/" şeklinde. En kısa zamanda yeni halini paylaşabilirim umarım :) Teşekkür ederim beğeniniz için :)

      Sil
  4. Yok bende göremedim.Gayet şık olmuşsun.
    Böyle sıkıntılar herkesin başına geliyor tek değilsin
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh ah bi düğün olsun da canım sıkılmasın ya :) Beğenmene çook sevindim ama yine de üzüldüm ilk kez giyecekken hem de... Neyse mala gelsin diyelim napalım :)

      Sil
  5. Dikiş belli olmuyor gerçekten. İşte Türk kızının gücünü, her zaman pratik zeka ön plandadır :) Ve çok şıksın. Bende gömleğimi halıflekse yapıştırmıştım otobüse 10 dakka kala ama çözüm üretememiştim dogru çöpe :D
    Bence hiç üzülme, güzelliğin yeter :)

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çok teşekkür ederimm, böyle iltifatlar duydukça elbisemin haline üzülmeyi unutuyorum bi an ama şu an kanıksadım biraz daha :) Gömlek çok daha zormuş ama, benim ütü yanığım kuyrukta olmasa mutlaka ben de senin gibi çöpe gönderirdim elbiseyi, düğüne de gitmez evde otururdum :D

      Sil
  6. Çok geçmiş olsun. Bir zamanlar benimde uzun siyah bir elbisem vardı tam evden çıkarken topugumla elbisenin yirtmacini delmiştim. Çok uzulmuştum. Ama sizinki belli bile olmuyor. Bu arada elbise çok yakışmış. Düzgün bir fiziginiz var maşallah. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yırtmaca yırtmaç mı kattınız yani :) Çok teşekkür ederim size de geçmiş olsun... Diktiğim yerin fotoğrafını tekrar paylaştım, düğünde loş ışıkta, kalabalıkta çok belli değilmiş sorduğuma göre ama işte mutlaka tamir edilmesi gerekiyor gündüz gözüyle bakıldığında. Elbiseyi ve beni beğendiğiniz için de ayrıca çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Bu nasil bir asalet. Harika görünüyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım benimm senin güzel gözlerin öyle görüyor :)

      Sil
  8. ben kusur falan göremedim,inceledim yoook valla!
    ama illa bişey değiştireceksen,dantel koy oraya:)
    elbise çok yakışmış bu arada
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında olabilir ama sadece yanığın olduğu yere değil de arkada iki yanda iki yırtmaç varmış gibi uzun bir üçgen şeklinde bir dantel olabilir. Hatta dantelin fonuna da saten bir bordo kumaş... Aaa ben bu fikri çok sevdim, terzime gittiğimde bunu da istişare edelim. Çok güzel fikir oldu çok teşekkürler :) Elbisenin bütünü çok hoş, aylarca takip ettim bu elbiseyi zaten trendyolda... Tekrar çok teşekkürler :)

      Sil
  9. Gerçekten son derece şık görünüyorsun canım..söylemesen anlaşılmaz diyeceğim ama inan fotoğrfalrdan birşey görünmüyor.Sağlık olsun,cana gelmesin derler ya aynen öyle..Her şer de vardır bir hayır..Sıkma canını..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim ya, elbisem sayesinde aslında çok beğenerek almıştım zaten... Valla sen de görünmüyor deyince koydum son fotoğrafı, elbisemin içler acısı halini net görün diye :D Aynen, mala gelsin yeter ki de keşke sağlam sağlam bir kere giyseydim bari bu kadar üzülmezdim :/

      Sil
  10. Ayyy canımmm durum vahimmmiş gerçekten ama ucuz kurtulmuşum. Elbisen çok güzelmiş ve vücuduna çok yakışmış. Bence kimse anlamadı. Umarım bi çare bulursun elbisene.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbisemi ben de bu kadar beğenmeseydim böyle çok üzülmezdim evde 1 aydır giyilmeyi bekliyordu ve aklıma geldikçe çıkarıp çıkarıp üstüme tutuyordum "ayy çok güzel olacak" diye :/ Neyse gerçekten ucuz kurtuldum sayılır, ben de yeni bir çare umuyorum hızlısından vee çok çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
  11. Bi daha üzerine bezz koy da ütüle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa baktım zaten ütülemeden önce, ütü ve çamaşır makinesine onay veriyordu yoksa ben çok titizlenirim kuru temizleme isritorsa mecbur kuru temizleme olacak derim dee işte ütü düşünce oldu bence o, bi garip kokular da çıkınca içinde bi sıkıntı olduğu için böyle yaktığını düşünüyoruz henüz baktırmadık da... Bundan sonra aman amannn hemen kuru temizleme, günlük giysi olsa neyse de bi daha riske atmam sanırım hiçbir elbisemi :)

      Sil
  12. hiç belli değil gerçektenn şahane görünüyorsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canımm, en kısa zamanda yeni haliyle daha iyi hissederek çıkacağım karşınıza yine de :)

      Sil
  13. Gülsem mi ağlasam mı bilemedim.

    YanıtlaSil
  14. Gerçektende sıkıntılı bir durum olmuş ama üzerine bu kadar yakışınca eminim kimse farkına bile varmamıştır harika görünüyorsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya bence çok ayağa kalkmadığımdan ve kalabalık yerde ayakta pek durmadığımdan pek kimse anlamadı gibi geliyor :D Neyse daha düğüne gitmeden nazar çıktı diyorum artık :) Çok teşekkür ederim yine de beğendiğin için :)

      Sil
  15. Cok eglenceli yazmissin tatlim, aglarmisin gülermisin olmus tam :D Süper kurtarmissin, herzaman diyorum cok becerikli hatunsun diye! Ayrica elbise cidden cok güzelmis, harika görünüyorsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaa sen böyle söyle sonra gel de becerikli olma, demiştim senin beğenilerine ayrıca çok seviniyorum diye... İyi ki varsın :)

      Sil
  16. Kizz valaa bakiyom anlamadim nerde dikis var giy sen o elbiseyi tereddut etme hic belli olmuyo :)

    YanıtlaSil